Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

met de ov chipkaart zijn de kosten voor ongeveer 12 ct/ km. Als ik met de bus 50 km moet reizen ben ik 6 Euro kwijt. Klopt dit wel?

ik ben 13 jaar en zoek de goedkoopste manier om naar Eindhoven te reizen met de bus. Ik reis in de spits. De afstand naar Eindhoven is ongeveer 25 km
Ik heb nu en maandkaart voor 92 euro. Dus nog geen ov-chip. Met een ov-chip zou ik dus meer dan 130 euro kwijt zijn: 22x6 Als het klopt dat je 12 cent per km betaald.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
737

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee 5.50 zou jr kwijt moeten zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het precies wilt weten, geef dan op 9292ov.nl je reis op, en kijk bij de uitgebreide prijzen. Dan kun je precies zien wat je betaalt voor die afstand, met alle mogelijke varianten.
Een maandabonnement kun je overigens gewoon op de OV-kaart laden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft aan dat de afstand ongeveer 25 km is.
Dit kan dus ook wat meer zijn, zeker omdat de bus bijna nooit de meest directe (en dus met de minste km's) route rijd.

Ook zit er altijd een vast bedrag als instap/basis tarief bij, bv een 79 cent (connexxion). Dit was vroeger de eerste strip op de strippenkaart (je was altijd minimaal 2 strippen kwijt).

Dit zijn allemaal dingen waarmee rekening mee gehouden moet worden, bij het berekenen van wat de prijs is.
Ga er maar vanuit de ov chipkaart systemen in de bus de juiste prijs berekenen.

Als je van te voren de prijs wilt weten, kun je deze opvragen op www.9292ov.nl.

Overigens is misschien de trein ook een optie voor een deel van het traject.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding