Moeten buitenlanders een ov-chipkaart aanschaffen om gebruik te kunnen maken van het OV?
Ik ga binnenkort studeren in Maastricht en om elke dag met de trein te gaan, zal dat mij zo’n 12 euro gaan kosten (retour) voor één dag… 5 dagen per week, yup reken zelf maar uit. Ik krijg wel een ov-kaart, ergens in oktober, maar voor die tijd moet ik alles zelf betalen… Om een lang verhaal kort te maken, haat aan het openbaar vervoer =P…
Maar, terug naar mijn vraag, een vriend van me uit Spanje komt mij binnenkort bezoeken (in Amsterdam) en…waarschijnlijk zullen we ook gebruik moeten maken van het openbaar vervoer (we willen naar het Anne Frankhuis toe en misschien ook naar Rotterdam…)..
Dus mijn vraag: hoe moet hij dat doen? Moet hij net als mij eerst ergens in een winkeltje zo’n kut ov-chipkaart van €7,50 kopen, daar vervolgens 20 euro opzetten wat waarschijnlijk wel niet genoeg zal zijn…om vervolgens te kunnen reizen? Of kan ik ook hem mijn kaartje laten gebruiken? Niet dus he? Ik vind het dus echt wel lullig voor buitenlanders als zij naar ons land komen en om gebruik…
Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry voor de mensen die mijn vraag zojuist hadden beantwoord. Ik had inderdaad mijn vraag niet goed geschreven en kon het niet meer terugveranderen dus het werd verwijderd.
Toegevoegd na 9 minuten:
Ik krijg die ov-kaart pas in oktober omdat ik nog 17 ben en dat allemaal pas ingaat vanaf 1 oktober dan ofzo... Ze denken namelijk dat ik het geld op mijn rug heb groeien bij de NS =P ahah.
En ik moest 40 minuten met de trein elke dag, kaching.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.