Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een student met ov kaart in de 1ste klas zitten ? ( ov kaart waarmee je oneindig kan reizen)

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!!
Nu zou ik ook wel willen weten als de 2e klas vol zit en staat, je eerste klas mag gaan zitten als deze (bijna) leeg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MrT: Volgens de regels mag dit niet zonder bijbetalen. Maar ik maak wel eens mee dat de trein zó vol zit, dat er simpelweg niet meer mensen in de trein passen. Dan wordt er omgeroepen at je ook naar eerste klas mag, omdat er anders mensen gewoon op station moeten blijven staan...Maar dit gebeurt alleen als echt alle gangpaden volstaan, alle trappen, alle tussenhokjes....Vaak gooien ze eerst ook nog de WC's open, kunnen toch weer twee mensen in zo'n hokje...
Pas als ze alles geprobeerd hebben laten ze je eerste klas reizen. Want die mensen betalen meer, om dan rustig te kunnen zitten....dus beetje lullig als eerste klas dan ook al vol zit met gillende studenten ;-) Dus het mag pas als je daar toestemming voor hebt van het NS-personeel...
Alhoewel je je weer kan gaan afvragen welke conducteur er gaat controleren in een trein waar je zo dicht op elkaar staat dat je exact weet welke deo de ander gebruikt (of erger: welke hij niet gebruikt :P)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ja je kan dat maar het is alleen duurder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit kan als je er een kaartje bij koopt.(kan wel met 40% korting) Met een ov kun je gratis reizen in de tweede klas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kost alleen maar extra geld. Je kunt beter 2e klas reizen. Bespaart je een hoop geld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar je moet een overgangsbewijs eerste klas kopen. Als je in je vrij reizen periode reist moet je een overgangsbewijs vol tarief kopen. Reis je in je kortingsuren dan kun je een overgangsbewijs met korting kopen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Als je op de link klikt, klik dan links op geldigheid en scroll dan naar beneden en je kunt de informatie zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kun je in je vrij reizen periode het overgangsbewijs ook met korting kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, zie bovenstaande site
Het kan wel, ik denk niet dat het mag, er zal wel een toeslag voor bestaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding