Kan ik klacht indienen tegen NS?
Wat er gebeurde is het volgende:
Ik ben zwaar slechthorend, bijna doof. Omdat ik pas op latere leeftijd door auto-ongeluk ben geworden praat ik heel goed en hoor je het niet aan mijn stem (alleen beetje eentonig af en toe). Een paar weken terug zat ik in de trein en las ik een boek. Ik merkte niet dat de conducteur kwam, en hij bleef een beetje achter mij staan (bij rugleuning stoel ongeveer) zodat ik hem dus ook niet zag. Gelukkig was de jongen tegenover mij zo attent me even aan te tikken en op de conducteur te wijzen :-) Toen ik omkeek, keek ik in het woedende gezicht van een conducteur die me zei al tig keer om mijn vervoersbewijs te hebben gevraagd. Ik vertelde hem rustig dat ik hem niet goed kan horen, en wou mijn OV-jaarkaart pakken, maar de conducteur zei nog voor ik daar de kans voor had: 'Je hebt zeker ook geen vervoersbewijs? Ik heb wel betere smoezen gehoord,' Ik vertel hem compleet verbouwereerd dat ik toch echt niet goed hoor, waarop hij me mededeelt dat ik toch zeker ook gewoon kan praten?
Ik heb mijn OV-kaart gegeven en mijn gehoorapparaten laten zien, en na controle ging hij weer verder. Maar ik was de rest van de dag nog compleet geschokt door de woede van deze man en zijn vooroordeel dat als je kon praten, je ook wel zou kunnen horen. Ik heb de NS dit voorval gemaild, maar nooit iets terug gekregen...Is dat terecht? Of heb ik recht op excuses? Normaal heb ik geen enkel probleem, conducteurs tikken gewoon op mijn schouder, ik geef OV, no-problemo ^_^
snap goed dat je verbouwereerd was over zijn reactie. schitterend pony overigens, mooi chique fijn koppie en wat een nek zit erop! wauw! in de zomervacht moet het vast een nog grotere beauty zijn :))
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.