Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke site kun je vinden waar je moet over stappen met de trein als je naar de efteling gaat?

ik ben 15 en ik wil graag met mijn vriend naar de winter efteling.
We zijn al een keer eerder geweest maar toen regelde hij alles enzo.
Maar dit keer is het een verasing en probeer ik het zelf te regelen, maar ik moet nog geld sparen.
Ik ben nu dus aant kijken hoeveel ik moet hebben, maar ik kan nergens vinden hoe ik met de trein moet reizen
( ik wil het dit keer zelf proberen te regelen, omdat het een verasing is).

Weet iemand misschien waar je zo'n site kunt vinden, welke treinen je nodig hebt, het overstappen en hoeveel dat dan kost?

Heeft iemand misschien ook een site waar je goedkoop of met korting treinkaartjes kunt verkrijgen?

Heb zelf ook de cultuurkaart gekregen op school. Daar zit iets bij voor 10 euro reizen met de trein door heel Nederland.
Maar dacht, Misschien is er nog iets wat goedkoper. Maar denk zelf eigenlijk van niet

Toegevoegd na 21 minuten:
Maar ik moet ergens overstappen dan moet ik uit de trein en de bus van de efteling zoeken. Maar ik weet niet waar dat dat is waar ik moet over stappen. Dus kan ik op die site's van die treinen niet echt iets zoeken. Omdat ik die plaats van die bussen niet weet hoe die plek heet :P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

op www.ns.nl

opgeven waar je in wilt stappen, wat je bestemming is en hoe laat je wilt vertrekken of aankomen.

De prijs komt er bij te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij anwb routeplanner invullen dat je met de trein wil gaan. en vanaf jou huis tot aan de efteling invullen dan komt er de snelste route uit die kun je uitprinten en dan heb je een overzichtje van welke trein je moet hebben. succes

Toegevoegd na 51 seconden:
je kunt ook de prijzen daar vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.ov9292.nl werkt in mijn optiek beter dan ns.nl , maar dat heeft ook te maken met persoonlijke ervaringen. Maar allebei zijn goed

Toegevoegd na 11 uur:
De ov site is alle openbaar vervoer met aansluitingen. Dus ook bus, tram en hoe je naar en van je halte moet lopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OV9292 werkt niet beter maar geeft wel aansluitende informatie over openbaar vervoer . De Efteling ligt niet vlak bij een treinstation, dus je moet vanaf Tilburg met de bus.
www.ov9292.nl en www.ns.nl
Bij sommige albert heijn filialen kun je dagkaarten voor de trein van ongeveer 13 euro p.p. kopen, ook kun je efteling kaartjes met een paar euro korting kopen. hier moet je echter wel airmiles voor hebben(misschien dat je het pasje van je ouders daarvoor mag lenen?)

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik weet niet waarvandaan je komt, maar toen ik voor het laatst naar de efteling ging moest ik in 'S hertogenbosch(Den Bosh) op een speciale 'efteling' bus stappen.
Als je in het station loopt zie je ook aangegeven waar de bussen stoppen.
Maar dit kan je dus opzoeken op 9292ov.nl,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Openbaar vervoer vanuit Nederland
Vanuit Amsterdam/Utrecht: trein richting 's-Hertogenbosch. Vanaf hier zijn er busverbindingen naar de Efteling (reguliere buslijn 137 of sneldienst lijn 168). Hotelgasten kunnen vanaf station 's-Hertogenbosch de sneldienst 300 direct naar het Efteling Hotel nemen.

dit heb ik van de site van de efteling gehaald
Ps Blokker heeft ook weer goedkopere kaartjes
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blokker heeft nu een treinkaartje voor 2 personen en het kost €30,- dus €15,- p.p. Twee maanden geldig. Je moet de kaartjes stempelen voordat je in de trein stapt. Kijk even wat een retourtje voor 1 persoon kost naar Den Bosch voor jou voordat je naar Blokker holt. ;-)
Je gaat naar http://www.9292ov.nl/, dan vul je bij de bovenste twee kolommen je adres in en bij de middelste twee kolommen het adres van de Efteling in (nl. Europalaan 1, Kaatsheuvel). Dan vul je bij de laatste kolommen de gewenste datum in en dan nog het gewenste tijdstip. Dan krijg je de gehele routeplanner van je huis naar de Efteling en kan je ook nog eventueel de terugreis plannen door ongeveer in te schatten hoe laat jullie het park verlaten.

Over de cultuurkaart gesproken, klopt het helemaal wat je zei. Bij de tweede bron kan je de voorwaarden zien (let op: De dagkaart is alleen eenmalig te verkrijgen en is voor één persoon geldig, dus anders als je met z'n tweeën treint, dan kan je je vriend vragen of hij z'n dagkaart ook wil verzilveren) en bij de derde bron kan je die NS dagkaart voor €10,00 kopen, alleen moet je niet vergeten in te loggen en met iDEAL te betalen.

Als je de dagkaart van €10,- neemt, vergeet niet de dagkaart uit te printen en je/jullie cultuurkaart(en) mee te nemen!

Prettige reis!

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry voor het raar ''ranken'' van de bronnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding