Waarom liggen spoorlijnen in een dikke laag grind?
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Openbaar vervoer. Vragen over auto's, boten, brom- en snorfietsen, fietsen, motorfietsen, post en pakketten, vliegtuigen en vrachtwagens en transport vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
In de dubbeldekker zit er wel eens zo'n glaze wand die de ene helft van de coupé scheidt van de andere, zelf dacht ik dat dit te maken had met dat één deel een stilte coupe was en de andere gewoon een normale coupe. Echter is dat dus niet het geval, beide gedeeltes zijn stile coupé's. De glazen wand lijkt dus niet echt een nut te hebben behalve dus dat je nog een extra irritante klapdeur in het midden van de coupé hebt. Dus waarom zit die wand er dan eigenlijk?
En waarom een touringcar wel? Ik vroeg mij dat af.
Je kunt bij de NS meereizen met korting als je in de daluren reist. Maar wat als je de trein van 15:30 neemt (spits begint om 16:00) en om 16:30 op je bestemming aankomt? Geldt dan het volle tarief omdat je tijdens de spits uitcheckt of krijg je toch gewoon 40% korting op je reis omdat je hebt ingecheckt in een daluur?