klopt het dat als je met korting mag reizen (ns) je in vakanties al vóór 9:00 mag instappen?
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Openbaar vervoer. Vragen over auto's, boten, brom- en snorfietsen, fietsen, motorfietsen, post en pakketten, vliegtuigen en vrachtwagens en transport vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Op sommige momenten van de dag is er veel vraag naar taxi's, op andere momenten juist weinig.
Hoe is het aantal (of het percentage) taxi's dat een betaalde rit maakt verdeeld over de dag? Neem een grotere West-Europese stad als maatstaf (Amsterdam, Amersfoort, Lyon, Torino, Barcelona, enzovoort).
Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ik bedoel is iets in de volgende trant:
-- Van 07:00 tot 09:00 is er een piek vanwege zakenmensen die naar een afspraak gaan.
-- Daarna is het erg rustig, met een dieptepunt rond uu:mm.
-- Vanaf 16:00 tot 18:00 opnieuw een piek van zakenmensen.
-- Van 19:00 tot 23:00 een kleiner piekje van mensen die een stad bezoeken of die met de taxi van of naar een restaurant gaan.
-- Daarna opnieuw heel weinig te doen.
-- Rond 02:00 weer een piek van dronken uitgaanspubliek dat de laatste trein heeft gemist of dat liever met de taxi naar huis gaat en de auto later wel weer ophaalt.
Ik zuig het bovenstaande uit mijn duim - maar dit is wel zo ongeveer waar ik naar op zoek ben.
Misschien bestaat er wel een grafiekje van het percentage taxi's dat een betaalde rit maakt, uitgezet gedurende een etmaal.
Oh ja, het kan natuurlijk ook nog verschillen tussen werkdagen en weekeinden.
Ik heb zelf bij al mijn banen een jaarlijkse beoordelingscyclus gehad. Dus eerst plannen maken wat je het komende jaar wilt bereiken, dan tussentijds een paar keer monitoren of je op koers ligt, en aan het einde van het jaar een beoordeling. Die beoordeling kijkt of je je doelen hebt gerealiseerd (en zo nee: waarom niet), en natuurlijk je verdere gedrag en prestaties. Die beoordeling heeft dan weer invloed op het salaris en op je opleidingsplan.
Nu vroeg ik mij af: hoe wordt een conducteur beoordeeld? Moet die ook een jaarplan maken, met doelen en verbeterpunten?
Los daarvan: meestal doet een conducteur zijn werk in zijn eentje. Als hij ervoor kiest alleen mee te rijden en bij elke stop te fluiten ("de vertrekprocedure uit te voeren") zonder ooit te controleren of reizigers te helpen, zal zijn baas dat waarschijnlijk niet ontdekken. Wordt de conducteur hierop beoordeeld, en zo ja: hoe dan?
Ik kan dit niet vinden op internet helaas..