Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik mijn quad weer aan het lopen chinees model atv 150-3?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als de klepspeling goed is afgesteld, de ontsteking op tijd staat, er voldoende compressie opgebouwd wordt en er ook nog een voldoende benzine op het juiste moment op de juiste plek komt, dan zou hij het weer moeten doen.
Zorg is dus, dat aan deze punten voldaan wordt.
10 jaar geleden
Je vermeldt niet of hij het vorige keer nog deed, of dat-ie heel lang stilgestaan heeft.

Als hij lang stil heeft gestaan, kan de accu leeg zijn, maar ik hoop dat er een kickstarter op zit, en anders moet je hem (laten) aanduwen in een hoge versnelling (en dan hoop ik dat het geen automatische versnelling is). Of anders de accu opladen.

Als hij lang stilgestaan heeft, zal ook de benzine in de carburateur gedeeltelijk verdampt zijn. Sommige bestanddelen van brandstof verdampen eerder dan andere, en het kan dus zijn dat de brandstof in de carburateur niet meer de samenstelling heeft waarop een vonk nog effect heeft. Denk aan oude koffie of verschraald bier. Dan zul je wat langer moeten starten of aanduwen, totdat er weer “betere” brandstof uit de tank bij de motor is geraakt.

Als je hem daarbij “verzopen” hebt met die verkeerde (maar wel natte) brandstof, kan de bougie nat geworden zijn en niet meer vonken. Bougie eruit halen en drogen, of anders tijdens het starten het gas helemaal geopend houden en niet meer choken. Niet het gas bij elke startpoging opnieuw opendraaien, maar één keer openen *en daar zo houden*, dan kan het rijke maar slechte brandstofmengsel ontsnappen via de uitlaat.

Succes!
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing