Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn goede oefeningen om crossmotor te leren rijden?

Ik rij nu een aantal maanden crossmotor, maar ik rij alleen rondjes en oefen met schakelen. Nu zou ik wel eens wat meer willen proberen maar wat kan ik doen? Ik dacht zelf aan een kleine schans of berg. Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

als je slechts sinds een paar maanden op een crosser zit is 'alleen maar rondjes rijden en oefenen met schakelen' helemaal niet zo verkeerd hoor! je moet je zeker/vertrouwd op dat ding gaan voelen. schansspringen zou ik voorlopig nog niet aan beginnen. (voor je t weet staat er een rolstoel in de kamer). een afgelegen weiland kan ik aanraden. rustig aan je eigen tempo opvoeren. hier heb ik mezelf oa geleerd een bocht (met snelheid) in- en uit te gaan. oefenen op een echte baan is natuurlijk altijd oke. hier kom je veel 'onderdelen' die je wilt oefenen op de baan vanzelf tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het beste is natuurlijk om lid te worden van een crossvereniging. daar kun je trainen op een echte baan en zijn er trainers, die je de kneepjes van het vak kunnen leren.

als je dat niet wilt en je hebt de beschikking over een terrein waar je kan gaan ploegen en graven; maak een wasbord, een paar heuvels. een schans zou ik voorlopig nog niet doen. veel te link.
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing