Wat te doen als motorfiets (Honda CBR600F 1995) niet start?
Er zit geen pre-stand (bij benzinekraan) op, wel een choke. Startmotor draait wel rond, maar motor start niet. Normaal gesproken start de motor wel, met de choke 'aan'. Misschien heb ik hem verzopen, maar ook na een tijdje starten zonder gasgeven en choke 'dicht', startte hij niet... De motor stond al 1,5 maand stil.
Toegevoegd na 6 dagen:
Thanks voor jullie antwoorden!!
Maar ik stond alleen te 'kl***' met starten, vriendlief was afwezig. Ik kan door de kuipdelen niet echt de kabels en alles controleren. Op zich was-tie rijdend weggezet. En normaal start hij door 1 druk op de knop.
's Avonds toch weer even alles langsgelopen op de motor, bleek dus dat de 'stopknop' op 'uit' stond. Argh!! Is me nog nooit overkomen, in al die jaren dat ik motorrijd. Blijkt dat bij een Suzuki, mijn vorige motor, er echt niks gebeurt als de stopknop uit staat, maar bij een Honda 'loopt' de startmotor wel maar gebeurt er niks. De motor wort regelmatig uit en in de garage gereden, omdat er een auto staat waar aan gesleuteld moet worden, en daarbij zal de stopknop wel omgezet zijn.
Bedankt voor jullie reacties!!!
Toegevoegd na 6 dagen:
Ps beide antwoorden zijn waardevol voor mij, dus beste vraag aanklikken is een 'wasse neus'...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.