Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

er is iets met me minibike !? zie onderstaande vraag

als ik benzine in me minibike doe dan probeer ik hem te starten maar het benzine stroomt er onder weer uit hopelijk hebben jullie een oplossing

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

waarschijnlijk is de benzineleiding los geraakt. even opnieuw goed vastmaken.
13 jaar geleden
Je benzineleiding is lek kan je maken met o.a. Spray , plakken of laten repareren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hierboven gezecht even kijken of er geen leiding los zit, dat zou je al snel kunnen zien. Als de benzine van de caberateur druppelt, kan er een pakking kapot zijn, of de vlotter blijft vast hangen waardoor hij het overschot uit de caberateur gooit. Als het niet in de buurt van de caberateur zit kan er een gaatje in de tank zitten. Kun je iets duidelijker antwoord geven waar het vandaan komt? Dan kan ik u gerichter advies geven. Probeer anders alles helemaal droog te maken en dan weer benzine in de tank gooien en dan met zn 2e aan allebei de kanten even kijken met eventueel een zaklamp waar het vandaan komt.

Toegevoegd na 27 minuten:
de vlotter zit in het bakje onderaan de carburateur, (zie plaatje hoe een carburateur er ongeveer uitziet). Dat bakje kun je opendraaien, en daar zit(ten) dan een/twee drijfertje(s) in. als de vast blijft hangen naar beneden ( hij drijft niet meer op de benzine) dan blijft er een poortje open staan waardoor hij benzine blijft vragen, want de vlotter geeft dan aan dat er geen benzine in zit, terwijl die er wel in zit. in dat bakje zit ook een overloop, die uitmond buiten de carburateur. Op bron 1 staat dat die overloop bij minibikes meestal roze is. bij brommer carburateurs is die meestal goud achtig. Als je toch dat bakje eraf haalt, kun je ook even kijken of de pakking (pakking is een bescherming tussen 2 delen zodat ze niet lekken) Als daar een rubberring in zit die gebroken is, of helemaal niets moet je er een nieuwe pakking tussen doen.

Er gaat ook een benzine toevoer in de carburateur. als je die loskoppelt terwijl er benzine in de tank zit, en er komt geen benzine uit die leiding weet je dat de lek dus vóór de carburateur zit. Dan is het een kwestie van de leidinkjes volgen. tussen de tank kunnen een benzinefilter en een kraantje zitten. Kijk dus ook even of het niet de benzinefilter is waar een gaatje in gebrand is of iets dergelijks. Ook gelijk even kijken of de leidingen daar degelijk zijn aangesloten. Dan moet je even kijken of het kraantje niet lekt, ik had namelijk ooit een benzine kraant die de benzine uit de voorkant gooide waar je hem dicht kon zetten. dat kan ook uw probleem zijn. Het kan zijn dat je een vacuumpompje hebt, die slaat vanzelf dicht wanneer er geen benzine gevraagd word. die kan eventueel kapot zijn, even kijken dus of daar niets lekt. en ook weer kijken of de leidingen goed zijn aangesloten.

Dan nog 1 vraag aan u: lekt er alleen benzine wanneer u hem start of ook wanneer hij stilstaat?

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing