Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan / mag je met één oog motor rijden? Iemand ervaring?

Onlangs, eind februari heb ik een ernstig oogtrauma opgelopen en aan mijn linker ben ik nagenoeg blind geworden.
Mijn droom is al jaren om motor te kunnen rijden.
Auto rijden gaat probleemloos.
Graag antwoorden waar ik daadwerkelijk iets aan heb.!.!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Mijn partner is blind geworden op 2 jarige leeftijd.
Hij heeft zonder problemen zijn auto- en motorrijbewijs gehaald, en rijdt motor sinds z'n 18e, zonder problemen.

Nu is het voor hem wel anders dan voor jou, omdat hij niet beter weet dan alleen zicht te hebben uit 1 oog.
Ik weet niet hoe dat voelt wanneer je op volwassen leeftijd het zicht van een oog verliest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Of het mag, weet ik niet, dat zou je bij het CBR moeten vragen. Of het kan, hangt af van je functioneren en hoe je vroeger zag, voor het oogtrauma. Ik kan me voorstellen dat je bij het motorrijden behoorlijk goed diepte moet kunnen zien. Het dieptezien verandert als je opeens met één oog moet kijken. Als jij dat altijd gedaan hebt (dat kan als je bijvoorbeeld wat scheel was, of een bepaalde brilafwijking had), dan zal je nu niet zo erg veel verschil merken. Maar als je goed stereozien had, dan maakt het wel veel uit, zeker bij hoge snelheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na geschikt verklaring door een oogarts mag dit.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij rijden al jaren lang met iemand motor,die maar een oog heeft,en wij merken er niets van,en hij zelf ook niet dus het kan wel.
Het mail-adres wil ik je wel doen toekomen,van die motorrijder,maar niet zo publiekelijk!
geef de moed niet op!
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing