Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je het verschil zien tussen een brommer,scooter en motor? en wat zijn de voor en nadelen?

Ik weet namelijk nooit wat nu een motor , scooter of brommer is als ik zo'n ''vervoermiddel'' zie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Brommer heeft een blauw kenteken, een scooter een gele en op het kenteken van een motor staat NL
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"en op het kenteken van een motor staat NL" en deze is ook geel ;-)) +je van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blauw kenteken is voor snorfietsen etc.( tot 25 km/u)
Brommers (zundapp/kreidler/Puch/Tomos enz) hebben ook een geel kenteken.
Snorfiets heeft een blauwe kententekenplaat en een Bromfiets heeft een gele kentekenplaat. Bestuurders die op een snorfiets rijden hoeven geen helm te dragen, en bromfietsen wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voornamelijk snelheid. Zie achterplaatje. Overigens zou ik voor alle types een valhelm aanbevelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat een cilinderinhoud van 50cc of meer heeft, kun je rangschikken onder motoren of scooters. Het verschil tussen die beide zal je toch wel duidelijk zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij aan komen rijden -vooral in de schemer of in het donker- is het verschil op de rijbaan tussen een brommer, scooter en motor aan de voorzijde nauwelijks te zien. Pas bij voorbijgaan kan je aan de hand van het kenteken het onderscheid zien. (of eventueel gele plaatje, bestikkering bij de brommer, of afwezigheid hiervan bij de motor)
De snelheid is -zeker binnen de bebouwde kom- ook nauwelijks te onderscheiden omdat ze bijna zonder uitzondering 50 km per uur of meer rijden.
Een snorfiets, snorscooter, snorbrommer zal in veel gevallen op een naastgelegen fietspad rijden, met name buiten de bebouwde kom.
Voor- en nadeel, maar dan het nadeel zal gelegen zijn in de hogere massa / gewicht van de verschillende motorrijtuigen bij een eventuele aanrijding en de moeilijkheid verschillende snelheden in te schatten.
Voordelen zie ik gezien je vraag niet, of het moet zijn dat snorfietsen met name buiten de bebouwde op naastgelegen fiets- bromfietspaden rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buiten genoemde kentekenplaat en cilinderinhoud kan je eventueel ook aan de bestuurder zien waar je mee te maken hebt.
Een snorfiets bestuurder heeft nooit beschermende kleding aan, een brompiloot heeft meestal wel een helm op maar ook die rijd in T-shirt en sppijkerbroek terwijl een motorrijder vrijwel altijd een helm opheeft, een motorjas en handschoenen draagt en vaak ook een beschermende broek en laarzen aanheeft.
Voordeel van een snorfiets is dat je er zo op kan springen. Je bent meteen op weg, een brommer gaat sneller maar dan moet je met een helm rondzeulen en een motor is dan nog een tandje erger, pak, handschoenen, helm... Maar dan ben je meteen wel helemaal op weg. Je kan overal komen, binnenstad en snelweg en file's zijn vrij simpel te ontlopen.
Het hangt er dus wel van af wat le eisen zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding