Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn elektrische fiets (gewone) op mijn naam zetten?

Ik heb een fiets cadeau gekregen. Het is een elektrische Batavus fiets zonder kenteken. ik wil de fiets op mijn naam zetten om aan te tonen dat het van mij is. Ik heb geen koopovereenkomst en geen bewijs van aanschaffing.

3 maanden geleden
in: Fietsen
2.6K
ronron1212
3 maanden geleden
vraag een kopie van de factuur. verder is er niets ja verzekeren.
redhouse
3 maanden geleden
Op naam zetten, dat zal niet gaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Fietsen staan nooit op naam, dus je kunt je fiets niet op jouw naam zetten. Fietsen hebben ook geen kenteken. Om te bewijzen dat de fiets van jou is is het het handigste om de factuur te hebben. Dus vraag die aan degene van wie je de fiets kreeg. Maar waarom zou je moeten bewijzen dat die fiets van jou is? In geval van diefstal heb je sowieso een verzekering nodig, en die kun je waarschijnlijk gewoon op jouw naam afsluiten, ook zonder factuur.
Schrijf in ieder geval het framenummer ergens op, en laat - als dat nog kan, vroeger kon dat? - je postcode en huisnummer in het frame ingraveren. Dat kan helpen als hij gestolten wordt (al is de kans groter dat je hem dan nooit meer terugziet, met of zonder markeringen.).
(Lees meer...)
3 maanden geleden
ronron1212
3 maanden geleden
Een tracker erin maakt de kans veel groter @HannekeJanssen
HannekeJanssen
3 maanden geleden
@ronron: jij bent ' moderner' dan ik, dat blijkt maar weer.
Baja-1976
3 maanden geleden
Graveren kan je ook zelf doen!
Tracker er in kan, maar fietsen worden tegenwoordig steeds meer na diefstal bekeken of er ergens een tracker in zit. (dat gilde leert ook bij)
Graveren En zeker niet subtiel graveren (dus lekker diep of nog beter slagcijfers/letters) zijn altijd herkenbaar als zijnde verwijderde dus extra aanwijzing op een diefstal verleden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding