Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een forse vrouw op een fiets met sterwielen?

Ik heb deze oude Hercules damesfiets te koop.
Er zit al een heel klein slagje in het achterwiel.
Er is een behoorlijk forse vrouw die hem wel wil kopen.
Maar vraag me af of die wielen dan niet knappen tijdens de proefrit....

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Fietsen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ik denk niet dat veel mensen er rekening mee houden maar volgens de fietserbond heb ik de volgende informatie. De meeste standaardfietsen zijn gemaakt voor mensen tot 120 à 130 kilo. Er zijn fietsen die veel minder aan kunnen. Geadviseerd wordt dan ook dat als je boven de 100 kilo weegt je dan goed laat informeren over het gewicht dat de fiets die je wilt hebben aankan. Als je al wat zwaarder bent en ook nog bagage en een kind wilt meenemen dan moet dit ook nog bij het gewicht worden gerekend die je al hebt.

Je zal de vrouw dus kunnen inlichten voordat ze een proefrit doet dat je niet weet hoeveel gewicht deze aankan. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik niet zou weten hoe ik dit tactisch zou moeten brengen zonder dat die vrouw beledigd of ongemakkelijk voelt want het is een gevoelig onderwerp of ik zou een leugentje voor bestwil moeten doen en zeggen dat die fiets 100 kilo aankan.
4 jaar geleden
Die wielen kunnen een fors gewicht hebben. Het lijken wel de wielen van een spartamet, dus sterk. Mijn Honda XBR500 heeft ook sterwielen, niet kapot te krijgen.
Toegevoegd op 04 mei 2020 15:22: afbeelding
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing