Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een band van een omafiets onder te plakken?

hoi ik fiets heel graag maar het liefst zonder versnellingen ik ben geen mietje dat ik versnellingen nodig heb. maar nu fiets ik zo meer dan 100 km per dag en als ik dan halverwege lek rijd is dan de band van een omafiets makkelijk te repareren? of is het überhaupt te doen onderweg om te repareren

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ja, een fietsband is makkelijk te plakken, ook onderweg. Hiervoor heb je een eenvoudig plaksetje nodig, dat in verschillende winkels verkrijgbaar is. Het bekendste merk van dit soort plaksetjes is Simson.

Het enige probleem is misschien dat het vinden van het lek niet makkelijk is. Normaliter wordt dat met een bak water gedaan (waarin door het lek bubbeltjes ontstaan). Onderweg zal je dit met de achterkant van je hand of met je wang moeten voelen, als het niet meteen duidelijk is waar het lek zit.

Over het algemeen moet je een fietsband binnen ongeveer 15 tot 20 minuten kunnen plakken. Dat je fiets een omafiets is, maakt geen verschil.

Natuurlijk kan je ook altijd om hulp vragen bij huizen bij de plek waar je met je fiets bent gestrand.

Heb je de plakset gebruikt, vul deze dan weer goed aan zodat deze weer compleet is bij een volgende keer gebruik. Anders kom je de volgende keer voor een vervelende verrassing te staan.
...
Niet te vergeten: Een fietspomp heb je ook nodig!
Toegevoegd op 12 juni 2018 22:28: tekst
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing