Fiets ongeluk, wie is er schuldig ?
Ik fietse op het fietspad en er reed een kind voor me van je jaar of 4. Ze trapte zonder te kijken vlak voor een bocht op haar rem en ik botsten tegen haar aan.
Omdat de vader snel weg was heb ik nooit telefoonnummers kunnen uitwisselen.
Maar toen ik thuis kwam zag ik een deuk in mijn telefoon. Zou ik kunnen kijken of ik hun tegen kom om als nog te kunnen regelen met de verzekering of niet.
Toegevoegd na 16 uur:
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
Hier is wat extra uitleg,
Het was een doorgaande bocht en er was helemaal geen rede om te stoppen, ik keek voor haar uit want zoals iedereen zegt kleine kinderen zijn onoplettend en onverwacht. Ze remde, voetjes op de vloer midden op het fietspad.
Omdat ik haar of me zelf niet voor een auto wou gooien en haar niet volop wou aanrijden (duh). Reed ik tegen het bovenste deel van de trapper aan (zat geen voet ) en toen hield ik mijn evenwicht niet en viel op mijn zij waar mij zij (mobiel zat daar). Het meisje op de fiets viel mee om en hoop dat ze in orde is
Hoop dat dit alles opklaart, de schade blijft zo ie zo voor mij hebben geen nummers uitgewisseld. Vroeg me het alleen af.
Dat vader snel ervan door ging tekent vader, niets meer of minder. Helaas, je bent een slachtoffer van je eigen onoplettendheid. Schade zul je zelf moeten betalen.
Het kind moest ergens voor remmen.
Als jij er bovenop rijdt ben je zelf schuldig.
De vordering zal afgewezen worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.