Kan ik een fiets bestelling annuleren als de verkoper zich niet aan de afgesproken lever tijd houdt?
Had een fiets besteld bij plaatselijke fietsenwinkel, want oude fiets was kapot hier duidelijk aan gegeven dat ik hem zo snel mogelijk wil. De verkoper gaf aan dat hij hem vrijdag (op woensdag besteld)die week erop binnen zou krijgen. Die week erop geen fiets wel kon ik gebruik maken van een leenfiets (deze fiets was te klein voor mij) en ik gaf aan dat ik zo snel mogelijk van die leenfiets af wou. En heb steeds telefonisch contact op genomen of de fiets al was binnen gekomen. En steeds zelfde verhaal: ik zit er achter, met 2 dagen is hij er, volgend week komt hij binnen. Nu inmiddels al bijna een maand aan het wachten. Ik naar andeee fietsenwinkel geweest en daar kon ik gelijk een goede fiets kopen en meenemen. Dus ik terug naar die verkoper om mij bestelling te annuleren omdat het veel te lang duurt naar wat we afgsproken hebben. Zegt hij dat de fiets met 14 dagen komt en hij hem niet kan annuleren. Dus ik gewoon moet betalen. Ik heb aan geboden om zelf contact op tenemen met zijn leverancier om die annuleering te regelen, maar dat wou hij absoluut niet hebben.
Indien er geen levertijd afgesproken is, moet het binnen 1 maand zijn.
Indien (in beide gevallen) de tijd verstreken hebt, heb je wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd.
Nogmaals weet ik het niet zeker, maar zover ik begrijp sta je gewoon sterk als je nu zegt dat je van de koop af ziet..zeker omdat je toch nog niet betaalt hebt.
Zo ja lees de voorwaarden. Zo nee gewoon annuleren en de andere fiets kopen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.