Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent een wit, langwerpig verkeersbord met daarop twee rode, naar elkaar wijzende pijlen?

Gisteren zag ik zo'n bord op Texel, bij een fietspad, onder zo'n bekend, blauw 'fietspad' bordje.
Bij alle andere fietspaden daar stonden er twee van elkaar afwijzende, zwarte pijlen...

Wat betekent dit?

Toegevoegd na 18 minuten:
Omdat het zo lief gevraagd werd, hier een paintje van wat ik gezien heb:

edit:
link naar het betreffende bord:
http://bin.ilsemedia.nl/m/m1cylxvwf779_3.jpg

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Fietsen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Deze?

Opgepast Tegenliggers en opgepast Dwarsliggers... (je snapt me wel)...

Toegevoegd na 4 minuten:
Een wit, langwerpig verkeersbord met daarop twee rode, naar elkaar wijzende pijlen, is niet een standaard Nederlands verkeersbord volgens mij...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat betekent overstekende mensen. Er is daar ook een blindenpad als ik mij niet vergis. Dus kiek maar uit dat je geen overstekende blinden omver rijdt ;).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het bord met twee zwarte pijlen die uit elkaar wijzen, heeft betrekking op het verkeersbord dat erboven hangt. Het is een aanduiding in welke richting boven geplaatst bord van kracht is. Het bord met de rode pijlen komt niet voor bij de officiële verkeersborden.
15 jaar geleden
Aangezien het bord op een kruising van verplichte fietspaden staat zou het wel een kunnen betekenen dat het in alle richtingen een verplicht fietspad is. En hoewel geen officieel bord is er toch een ambtenaar geweest die iets gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aanduiding voor kruisend verkeer.
zie ook de bron.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit onderstaande is het enige geldige verkeersbord dat bijna precies op lijkt. Als er naast de weg een fiets/bromfietspad in twee richtingen begint, dan staat er deze combinatie. Dat is ook te zien bij de foto van dat stuk weg (ik heb hem ook als afbeelding erbij gezet).

De pijlen waarschuwen als het ware voor de T-splitsing waarin het fiets/bromfietspad begint. De fietsers en bromfietsers kunnen namelijk van beide kanten aankomen.

Hoogstwaarschijnlijk is het een particulier neergezet verkeersbord, waarbij de officiële kleuren niet zijn overgenomen. Zie de link voor officiële informatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing