Achterwiel fiets loopt vast, hoe kan ik dit maken?
Ik heb zojuist een tweedehands omafiets aangeschaft. Ik ben er een stukje op gaan rijden en dit was verder allemaal prima. Eenmaal op weg naar huis remde ik bij een bocht en begon weer te trappen. Tijdens het trappen blokkeerde mijn trappers en achterwiel. Ik ben toen naar huis gelopen.
Thuis aangekomen de kettingkast eraf gehaald en eens gekeken. De trappers werken prima, de ketting werkt ook goed. Ik kan het achterwiel iets naar voren bewegen en dan weer iets naar achter maar hij blokkeert dan na enkele centimeters in beide richtingen (er zit dus wat speling in).
Het wiel loopt tevens nergens vast (spatbord o.i.d.). Wat kan dit zijn en hoe zou ik dit zelf kunnen oplossen?
P.S. Ik wil hier graag nog aan toevoegen dat ik wel een soort van ijzer(?)draad bij het as zie wat er omheen gedraaid lijkt, hoort dit? Zie ook deze foto (links met het 'gouden' kokertje en iets rechts ervan zonder): http://img210.imageshack.us/img210/6940/imag0074kp.jpg
Toegevoegd na 1 uur:
Update: Ik heb zojuist de kabel bij de as weggehaald en dit bleek een spaak te zijn die was geknapt. Helaas draait mijn wiel nog steeds niet. Ik heb wederom een paar fotos gemaakt. Iemand nog ideeen?
Toegevoegd na 1 uur:
Update: Ik heb zojuist de kabel bij de as weggehaald en dit bleek een spaak te zijn die was geknapt. Helaas draait mijn wiel nog steeds niet. Ik heb wederom een paar fotos gemaakt. Iemand nog ideeen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.