Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb in de achterband van mijn stadsfiets vol kleine scheurtjes zou ik nieuwe band kopen ?

Ik ga in oktober 50 km fietsen met school, maar ik denk aan de merk van de band Continetal city de kwaliteit goed is en niet zo noodzakelijk om nieuwe band te kopen want ik kan de buitenband nog niet kan openmaken en zie geen draadjes.

Toegevoegd na 8 minuten:
De scheurtjes zijn aan de zijkand van de band dus niet waar de band op rijdt dus naast de remmen

Toegevoegd na 33 minuten:
Hoeveel kost een buitenband+ fietsmaker kosten ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het is wel mogenlijk dat als er eventuele scherpe kanten op de weg aan te merken zijn, het aan te raden is om toch voorzichtig ermee te rijden.

Slippen is zeker ook niet aan te raden. Je ziet de rubber zo verdwijnen en je band zal vele sneller afslijten.

Persoonlijk ken ik de kwaliteit van de bandensoort niet dus kan hierover niets kwijt.

Hopen te je hebben geholpen,

Robin
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je band vol scheurtjes staat, is dat een teken dat het rubber aan het eind van zijn latijn is. Een steentje kan al genoeg zijn om lek te rijden. Een mooi moment voor een nieuwe buitenband.

Je kunt natuurlijk ook het risico nemen, maar neem dan tenminste een plaksetje mee en oefen van tevoren met banden plakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die scheurtjes zijn een teken van droog rubber. Dit hoeft geen probleem te zijn. Zolnag je nog goed profiel op de band hebt, zie ik geen reden om de band te vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon vervangen met een andere band, merk maak niet zoveel uit maar ik adviseer wel een antilek band.

De rubber die scheurt is aan het drogen en word alleen erger met de kans op een klapband en dan heeft plakken geen zin meer. wees slim en vervang het.

een autoband met scheuren word apk afgekeurd juist om die redenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding