Hoe kan je een nieuwe fiets onaantrekkelijk maken en zo diefstal voorkomen, zonder de fiets zelf te beschadigen?
Het gaat om iets wat je eer als dief ook niet zo afsloopt...
Verven zou kunnen (kost wat meer tijd om te verwijderen... Uit ervaring weet ik dat allerlei extra's er zo gesloopt worden (fietstassen, voorvorkdrager en kratje, bidon etc. al die dingen die een fiets persoonlijk maken, haalt een dief er in notime af en dan herken je soms je eigen fiets nauwelijks meer.
Ik wil ook de postcode laten graveren, hoewel ze dat er dan weer af kunnen schuren vrees ik...
Toegevoegd na 4 minuten:
bij nader inzien blijkt postcode graveren zinloos: http://www.mijnfietsterug.nl/fietsdiefstal-preventie/postcode-graveren-is-zinloos/
Het unieke framenummer vervangt dat en dat zal ik goed noteren en opbergen:-)
Toegevoegd na 7 uur:
En natuuuuuuurlijk goede sloten, 1 aan de fiets (ART gekeurd) en 1 kettingslot, ook met keurmerk. Verder heb ik de site van de ENFB gelezen, hier staat veel over sloten etc. Wat kun je daarnaast doen. in de antwoorden staan al leuke suggesties, haha
Toegevoegd na 7 uur:
En natuuuuuuurlijk goede sloten, 1 aan de fiets (ART gekeurd) en 1 kettingslot, ook met keurmerk. Verder heb ik de site van de ENFB gelezen, hier staat veel over sloten etc. Wat kun je daarnaast doen. in de antwoorden staan al leuke suggesties, haha
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.