Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat fietsen goed is mentaal?

Toegevoegd na 2 uur:
Waar komt dat 'hoofd leegmaken' vandaan. Zijn er bewijzen voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja hoor, bewegen is goed voor lichaam én geest, dus fietsen ook. Sommige mensen vinden met name een ritmische beweging fijn om "hun hoofd leeg te maken", en daarvoor zijn dingen als wandelen, hardlopen en ook fietsen uitermate geschikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door te fietsen ben je lichamelijk actief waardoor je lichaam, mits een beetje op tempo, endorfine aanmaakt waar je blij van wordt. Ik zou denken van wel dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bewegen is altijd goed voor je geest. Duursporten in het algemeen doen sowieso goed.
Maar als je fietsen geen klap aan vindt, kun je beter iets zoeken wat je wél leuk vindt. Met hardlopen schijn je die endorfinen nog veel sneller aan te maken, trouwens.
Maar als je geen duursport-type bent, weet ik niet zo zeker of je er wel echt vrolijk van wordt. Dan kun je misschien beter gaan dansen (kun je ook heel blij van worden) of golfen, of tennissen, of een vechtsport. In ieder geval iets wat je echt leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja een gezond lichaam met een gezonde geest. Met fietsen heb je meestal ook genoeg de tijd om rustig over dingen na te denken dus in die zin zeg ik zeker ja. Je kan natuurlijk ook boeken lezen of computer spelletjes gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing