Zijn er plaatselijke waarschuwingen te krijgen voor gladheid?
In deze tijd lopen we weer kans op gladde wegen door bevriezing. Ik ben de laatste jaren een paar keer enorm onderuit gegaan met de fiets, en word een beetje zenuwachtig rond deze tijd. Het liefst zou ik, voordat ik 's morgens de deur uit ga, even checken of er in mijn woonplaats sprake is van gladheid. Dat soort meldingen kan ik echter nergens vinden. Alleen algemene weersvoorspellingen zoals "in de loop van de ochtend kans op gladheid in het noorden en oosten van het land", maar dat is me niet specifiek genoeg. Tenslotte zijn er vóór mij al veel mensen de deur uitgegaan die hebben gemerkt dat het glad is. Melden die dat niet ergens? Of moeten we daarvoor tegenwoordig op twitter zijn? En zo ja, hoe werkt dat dan?
Toegevoegd na 5 dagen:
Omdat er niemand was die met het antwoord kwam, ben ik zelf nog eens harder gaan zoeken. Toen kwam ik uit op twitter, waar tegenwoordig een lijst bestaat die #waarishetglad heet (verzorgd door @Strooizout). Daar kan iedereen een melding doen van gladheid in de eigen plaats of straat. Ik ga het zeker in de gaten houden en ben benieuwd wat het gaat opleveren als het echt glad gaat worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.