Waarom binnen 4 weken in totaal 3 fietsbanden van fietsen in afgesloten schuur zomaar lek, buitenband deels gelicht, en 20cm scheur in binnenband?
Het vreemde van deze lekke banden is dat ze gewoon in de schuur staan. Het gebeurt 's-nachts, je zou aan vandalisme kunnen denken, maar de schuur staat op slot en heeft een goed slot. De verklaring zou misschien een dier kunnen zijn, maar waarom is de buitenband dan wel heel, én voor een deel van de velg gelicht. Een klein dier kan dat gewoonweg niet. Ik vind ook helemaal geen dieren uitwerpselen of iets dergelijks. Trouwens een dier zou dan wel erg klein moeten zijn, ik heb een betonnen vloer en alleen 8 luchtgaten ter grootte van een voeg.
En een spontaan geknalde band is ook vreemd, want daar ziet het lek niet naar uit. Het lek is een inscheuring van wel 20 cm. In alle 3 de gevallen. Niet op een naad.
Vandalisme is het meest voor de hand liggend, alleen moet iemand dan een sleutel hebben. En als die iemand dat heeft, waarom dan geen vandalisme in mijn woonhuis, waarvan de deuren dezelfde slotcilinders hebben.
De vraag is dus eigenlijk of iemand zoiets heeft meegemaakt, en weet wat de oorzaak is.
Ben benieuwd...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.