Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de bakfiets zie je vandaag de dag steeds meer maar kun je dit een hype noemen?

Wat is de definitie van een hype? In dit geval zie je steeds meer mensen (oke bepaalde mensen) met een bakfiets met kids rijden, maar is dit een hype of opkomend vervoermiddel?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Fietsen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Een hype (uit te spreken haip, op zijn Engels; afgeleid van het Griekse hyper = "boven") is een verschijnsel dat tijdelijk bovenmatige media-aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt dan het in werkelijkheid is. Het gevolg van dit mechanisme kan zijn dat iets wat als een hype begint, uitgroeit tot een werkelijk belangwekkend verschijnsel. Wanneer een verschijnsel in een korte periode mateloos populair is geworden, en ontstaan is zonder exceptionele media-aandacht, wordt dit een rage genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Anonieme -1 zonder reden. Why?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
= van een minkukel, slaat nergens op, die min

Andere antwoorden (2)

Een hype:

Ik vind de wuppies van de Appie een hype geweest.

Ik vind de 3 dolle dagen van de Bijenkorf een hype.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, is een hype. Je moet zo'n kreng hebben net zoals "die bepaalde mensen" ook een Vespa scooter moesten hebben MET glazen scherm.
Over een paar jaar zie je ze niet meer. Lachen als je ze verkoopt want er zit me een winstmarge op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image