Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn echt stevige fietsen?

Ik wil mijn fiets echt zwaar belasten, welk merk en modellen zijn aanraders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Echte aanraders zijn de fietsen van Union ze zijn erg stevig (bijvoorbeeld de postcodeloterij fietsen), je kunt ze verdienen, maar ook op Martkplaats zijn ze te verkrijgen!
Ik heb er zelf een hele goede ervaring mee!!

Toegevoegd na 5 minuten:
http://buurtlink.nl/2983TP/ridderkerk/Prinses+Beatrixstraat/1791093/Postcodeloterij+fiets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Die van de wibra
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een echte ouderwetse bakkersfiets.

Ze worden tegenwoordig ook weer gemaakt. Deze fietsen zijn speciaal gemaakt om zwaar te belasten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf heb ik altijd op een Batavus gereden
een goede zit, sterk, stevig en betaalbaar.
je kunt je op de batavus-site oriënteren
er is ook een fietsvergelijker in opgenomen.
succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gazelle
Koga
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puch heeft zeer sterke frames.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fietsen van de fietsfabriek zijn erg degelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Gazelle NL serie heeft zeer stevige frames, en zijn eenvoudig uitgevoerd (naar wens met eventueel versnellingen)
Ik heb deze zelf nu een jaar en bevalt erg goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sparta pick-up, goed stevig en rijdt lekker. Wel jammer dat je er zelf een bagagedrager bij moet kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Azor heeft extra sterke uitvoeringen. Ik heb een heavy duty fiets van Azor en die is echt niet stuk te krijgen bij normaal gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had vroeger een "locomotief"!
Die heb ik 3 jaar probleemloos gebruikt voor mijn krantenwijk!
Later heb ik hem nog gebruikt als kroegenfiets, maar door baldadigheid en slordigheid heeft toen zijn laatste uur geslagen!
Een echte originele opoe fiets is ook onverslijtbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echte stevige fietsen, vinden hun stevigheid in het frame, en .....wielen.
Het frame moet doorlopen, dit wel zeggen dat de zitbuis doormoet lopen naar de achtervork. Het beste is dat de verbindingen gesoldeerd zijn en niet geschroefd. Alu, staal etc. bepaald niet de sterkte maar de wijze van solderen. De wielen hebben vaak achter meer spaken. standaard 36 maar ze kunnen bijv. over vier gespaakt worden. Dit wil zeggen dat er dan 4 x een spaak kruisen. Dit is het maximum. Over drie spaken kruisen is standaard.
Vaak kom je op de z.g. transportfiets.
ps herenmodel is vaak stabieler en steviger....
succes met dit stevige verhaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fiets die 180/190 kilo kan hebben ?? Hoe ga je dat voor elkaar krijgen ? of : hoe zwaar ben je dan wel niet ?

Een volle krat post weegt hooguit 20 kilo, keer twee, en meer krijg je ECHT niet op je fiets. En dan moet je echt zwaar papier hebben, allemaal glossy's ofzo. Normale post blijf je daar nog redelijk onder. Da's 40 kilo post, misschien nog 5-10 kilo in je mandje (met meer kun je niet meer goed sturen / parkeren). Je zult wel moeten zorgen voor een goede dubbele standaard.
Batavus personal bike Delivery is een van de beste keuzes. Niet voor niets erg populair onder postbezorgers.

Tweedehands vindt je ze soms al voor rond de 250-300 euro ; veel ex-bezorgers doen hun fiets weer weg als ze niet meer bezorgen, omdat hij als gewone toer/recreatiefiets of op langere afstanden wel wat zwaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing