Werkt het als je anoniem bij de politie meldt dat je zoon een opgevoerde brommer heeft?
Onze zoon heeft een brommer gekocht en nu blijkt dat hij veel te veel herrie maakt en ook veel te hard rijd .
Hij is geen gemakkelijke puber , en in gesprek gaan met hem helpt niet.
Hij doet gewoon waar hij zin in heeft .. wij maken ons grote zorgen over de mogelijke gevolgen van zijn gedrag.
Is het mogelijk om als ouder anoniem een melding te maken bij de politie (dit om escalatie te voorkomen thuis ) dat ze thuis langskomen voor de brommer ?
Zo ja , wat zijn dan de gevolgen ? En dan met name de financiële gevolgen, want die komen hoogstwaarschijnlijk op onze schouders terecht .
En dan nog niet te spreken over de financiële gevolgen als hij er op blijft rijden .
Dan heb je wel een loyaliteitsissue als de politie inderdaad langs komt (wat ik betwijfel, want ze zijn overbelast) hoe je je opstelt tegenover de politie in het bijzijn van je zoon. Hoe dan ook wordt dat een conflict met hem.
Hoe dan ook je zoon komt er mee weg.
Wordt het geen tijd dat je zoon leert dat keuzes gevolgen hebben en dat je die gevolgen ZELF moet dragen ?
Op het moment van de vraagstelling zat ik met mijn handen in het haar en probeerde oplossingen te zoeken! Ik heb al de nodige ondersteuning voor hem aangevraagd, het is niet zo dat ik hem op een verkeerde manier de dingen wil meegeven maar de grip ben ik aardig aan het verliezen omdat het bij hem inmiddels niet meer alleen bij verbaal reageren blijft.
Ik ga in ieder geval met de wijkagent in gesprek en als de ondersteuning op gang is hoop ik dat er oplossingen komen .
Fijn weekend allemaal!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.