Wordt je geflitst met een groene licht?
Ik reed vandaag in Tilburg met mijn scooter op de weg, mocht hier 45km, reed (denk ik) 50, wat dus nog mag. Maar ik kwam langs een flitspaal, en dacht een groene licht te zien. Flitsen ze ook met groen? Ik dacht alleen rood en wit.
Ik bedoel dus of de flitspaal groen licht kan geven, als je snel rijdt. Niet bij een verkeerslicht
Een bromfiets (constructiesnelheid) mag wettelijk 45 km/u, vermeerdert met 5 km/u, dus 50 km/u kúnnen rijden. Dat is de toegestane maximale constructiesnelheid. Dat houdt niet in dat u bij een maximum aangegeven snelheid van 45km/uur ook 50/km uur mág rijden. Men dient zich aan de maximum toegestane snelheid te houden.
U denkt 50km/uur te hebben gereden, maar u kunt niet zeker weten. Er kan ook 52km/u geflitst zijn.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 3 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 4 km/u. Het boetebedrag is dan € 27,00 plus administratiekosten = € 36,00. Geen bedrag om over naar huis te schrijven.
Echter, stel u bent zojuist drie dagen als evenementenverkeersregelaar opgetreden, dan kunt u uw vergoeding gelijk weer inleveren bij het CJIB. Dat is toch typisch een geval van jammer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.