Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Hetgeen waar de politie om vraagt dien je te tonen, zoals een ID-kaart en als je met de auto aangehouden wordt, moet het rijbewijs op eerste aanvraag getoond worden.
Als de politie reden heeft om te vragen de inhoud van de zakken of tas te tonen kun je dat maar beter gelijk doen, alvorens zij je meenemen naar het bureau. Ik ga ervan uit dat de vraag om iets te tonen niet uit de lucht komt vallen, maar dat er een reden voor is. Als een politieagent vraagt om je blote buik te tonen, hoef je daar natuurlijk niet op in te gaan, het moet wel een redelijke vraag zijn.
Het is beslist niet zo, dat als jij ergens loopt te wandelen waar het normaal is om te wandelen, dat men dan kan vragen om je te identificeren als je niet toevallig heel er veel op een gezochte persoon lijkt.

Toegevoegd na 6 minuten:
De vraag staat in de rubriek brom. & snorfietsen. Je dient dus, als je een dergelijk voertuig bestuurt en je wordt aangehouden, op verzoek je ID kaart of paspoort te tonen én het bewijs dat je een brom- of snorfiets mag besturen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Indien met de auto, ook je auto papieren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je de groene kaart en/of de verzekeringspapieren? Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat op zou moeten zoeken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding