Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik met een scooter van 25km/u met belgische nrplaat in nederland rijden zonder rijbewijs ?

Toegevoegd na 4 minuten:
ik heb een scooter van 25 km/u in belgie heb je hiervoor gen rijbewijs nodig in nederland schijnbaar wel
ik heb geen rijbewijs ik ben belg mag ik met mijn 25 km/u in nederland komen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja, want de Nederlandse wetgeving heeft hier in voorzien. De wetteksten zijn de volgende:

Artikel 37
1. Artikel 36 (dat is de kentekenplicht) is niet van toepassing op:
a) de volgende categorieën motorrijtuigen alsmede de door die motorrijtuigen voortbewogen aanhangwagens:
1 °.bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde categorieën bromfietsen, alsmede bromfietsen in het internationaal verkeer, afkomstig uit een land waar voor deze voertuigen geen kenteken is opgegeven.

Artikel 108
1. Artikel 107 (dat is de rijbewijsplicht) is niet van toepassing op bestuurders van:
i) bromfietsen, indien:
1 °.die bestuurders buiten Nederland woonachtig zijn en zij zich bevinden in het internationaal verkeer.

Hou er wel rekening dat je kunt worden aangehouden, en heb daarom altijd legitimatiebewijs en verzekeringsbewijs bij je. Ook wordt geadviseerd een sticker met de letter B achterop te plakken (net als bij een auto), zodat van te voren al kan worden nagegaan dat voor jou andere regels gelden dan voor Nederlandse scooters.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is sindskort verplicht een kentekenbewijs te hebben voor een klasse a in belgie ik heb dit en er staat dus BE op vanachter ik heb wel een gelijksvormigheidsattest en ben verzekerd maar enkel in belgie misschien dat ik me beter laat verzekeren voor europa
ik werk namelijk in nederland bedankt voor je antwoord
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image