Derbi senda blijft vastlopen? Hoe kan dit? Zelfs monteur weet geen raad meer
Ik heb een paar maanden terug een tweedehands derbi senda sm schakelbrommer gekocht, deze heeft een tijd lang prachtig gereden en starte prima, laatst kreeg ik een vastloper omdat een lager in mijn krukas versleten was, deze was vervangen, ook is gelijkertijd mijn zuiger vervangen en mijn cilinder vanbinnen weer mooi vlak geschuurd. 3 dagen later liep deze weer vast terwijl ik voorzichtig met lage toeren reed (inrijden). Toen bracht ik hem weer naar een monteur, hier bleek echter dat de oliepomp er mee opgehouden was. Deze was vernieuwd, dit keer weer een nieuwe zuiger en nieuwe cilinder, de monteur maakte een testrit en raad eens, hij liep alweer vast. Nu heeft hij inmiddels al 4 keer een nieuwe cilinder en zuiger erop gezet en het wordt er niet beter op! Alles is getest ook de waterkoeling werkt goed, de oliepomp die laatst vernieuwd is werkt ook prima, er zitten goede olie in en goede benzine waar niet mee geknoeit is! Hoe kan het dat hij dan toch steeds blijft vastlopen? Zelfs de monteur (erkend 2 wieler monteur/handelaar) weet er geen raad meer mee!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.