Hoe haal je als scooterrijder zo sociaal mogelijk fietsers in op een smal fietspad?
Hoi, ik ben een vrouw van 34 en heb een (snor) scooter gekocht om naar mijn werk te gaan. Heb mijn autorijbewijs maar ben wel beginnend scooterrijder. Na goed oefenen durf ik nu te zeggen dat ik geen gevaar op de weg ben met mijn scooter dus durf ik de rit naar mijn werk wel aan. Het punt is echter dat ik dan een stuk over een smal fietspad moet. Ik wil zo min mogelijk overlast veroorzaken en heb er een hekel aan om door de fietsers als een 'vervelende scooterrijder' te worden gezien. Nu is mijn vraag dus hoe ik zo netjes mogelijk fietsers inhaal op dit smalle stuk.
- Met zijn drieën naast elkaar fietsen en als je ze een toeter geeft, heel sloom aan de kant gaan.
- Wielrenners die denken dat het hele fietspad voor hun alleen is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Elke weggebruiker kan irritant zijn, of je nu op de fiets zit of loopt of wat dan ook. En wat denk je van scootmobiels. Maar een betere wereld begint bij jezelf, toch? :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.