Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na het afsluiten van mijn WA bromfiets verzekering is er voor 2 maanden premie van mijn bank terwijl het per maand zou worden betaald, waarom is dit?

Ik heb een scooter verzekering (WA) afgesloten bij scooterverzekeren.nl maar nu 2 dagen nadat ik het heb afgesloten krijg ik de polis met een rekening voor 2 maanden terwijl ik maandelijks wou betalen. Is hier een reden voor of is dit een fout? Gr. Naomi

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
870

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verzekeringspremies moeten altijd bij vooruitbetaling worden voldaan. Ik kan me voorstellen dat wanneer je maandelijks premie moet betalen en op bijv. 5 augustus een verzekering hebt afgesloten niet alleen de premie voor (een evenredig deel van) augustus in rekening wordt gebracht maar ook de volledige premie van september. En daarna gewoon maandelijks.
(Lees meer...)
Computoon
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Zo gaat het meestal bij het afsluiten van een verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt mij ook ! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, hier heb ik wat aan.

Andere antwoorden (1)

Je kunt de polis in termijnen van een maand, kwartaal, halfjaar of jaar betalen. Bij maandbetaling is er een toeslag van 7%, bij kwartaalbetaling een toeslag van 5% en bij halfjaarbetaling een toeslag van 3% op de bruto premie.

De premie moet minimaal 100 euro per jaar zijn om voor maandbetaling in aanmerking te komen! Waarschijnlijk is je premie lager.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding