Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik zelf de olie verversen van mijn Vespa LX50 4t?

Het lampje van de olie is gister gaan branden..
Heb wel een boekje voor onderhoud, maar daar staat alles zo technisch in beschreven, de peilstok heb ik ook niet meer.
Heb dus eigenlijk meerdere vragen.
Watvoor olie heb ik nodig?
Kan het bijgevuld worden of moet eerste de oude er uit?
Kan ik dit zelf? En zo niet
Kan het kwaad als ik er tot dinsdag mee wacht, want dan is mijn vaste garage weer open.
Of zou iemand die bijvoorbeeld bij de halfords werkt mij ook kunnen helpen?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

hallo kwakzalvertje .
Je hebt olie nodig met de naam 10W40 , dit zit ook gewoon in auto's . dit kan je natuurlijk halen bij een scooter dealer waardoor je 14 euro betaald of gaat lekker naar de action toe en voor 3 tot 4 euro heb je al een liter olie .
de oude olie moet er eerst uit .
dit kunt u heel makkelijk zelf doen door :
*aan de rechterkant van de scooter bevind zich de uitlaat , bij de uitlaat pijp dicht bij de eind demper bevind zich een groot dopje die je eruit moet draaien met een waterpomp tang of ratel .
hierna stroomt het eruit en moet u bij de kickstarter kant de olie weer bijvullen doormidddel van het peilstokje ( ik kan me trouwens niet voorstellen dat deze weg is want dan zou er olie uit je scooter spuiten .

en wachten op de dealer kan natuurlijk ook .

succes ermee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding