Snelheidsmeter puch zip 2 tact hapert en geeft niet de juiste snelheid aan hoe los ik dit op?

Mijn scooter ( puch zip 2T ) heeft last van een haperende snelheidsmeter die de verkeerde snelheid aangeeft. Ook hoor ik een vreemd tikkend geluid bij het voorwiel. Hoe los ik dit op en wat zijn de kosten om dit op te laten lossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is je speedometer cable defect, of de aansluiting bij het voorwiel zit niet (meer) goed vast (vandaar tikkend geluid wellicht). Dat is een kabel die van de as van je voorwiel naar je dashboard loopt. Zo'n kabel kun je voor 1 à 2 tientjes kopen ( https://www.google.com/search?q=piaggio+zip+speedometer+cable ) en is meestal niet zo spannend te monteren als je een beetje handig en zorgvuldig bent en wat gereedschap hebt. Waarschijnlijk kost het bij je lokale scooterboertje wel wat extra aan servicekosten, maar dat is natuurlijk geheel afhankelijk van het boertje in kwestie. Ik zou gewoon eens bellen of langsgaan met de vraag wat het kost. Vragen kost niets! :) Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, speedometer cable is de kabel die aan de sensor in je voor-as bevestigd wordt, en aan de snelheidsmeter (speedometer).

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt trouwens ook eerst gewoon eens kijken of de kabel misschien makkelijk vast te draaien is. Er zit vaak gewoon een schroefdraadje aan de voorkant. Anders ie het wellicht aan/vast te duwen, of met een beetje tape of zo vast te plakken, misschien helpt dat al (zij het wellicht tijdelijk).

Je zoekt naar zo iets:

Toegevoegd na 7 minuten:
Je kunt trouwens ook eerst gewoon eens kijken of de kabel misschien makkelijk vast te draaien is. Er zit vaak gewoon een schroefdraadje aan de voorkant. Anders ie het wellicht aan/vast te duwen, of met een beetje tape of zo vast te plakken, misschien helpt dat al (zij het wellicht tijdelijk).

Je zoekt naar zo iets:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSFQ72p4rLaeadEz39n1pr8wEVhYc3EZ7jyiALtRTfnJtVLvnRLm6JdvlIswg

Toegevoegd na 7 minuten:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSFQ72p4rLaeadEz39n1pr8wEVhYc3EZ7jyiALtRTfnJtVLvnRLm6JdvlIswg