Waarom hebben boeien soms zulke borstels erop?
Zo eentje zag ik laatst ook al tijdens het zeilen op het Nuldernauw. Die was groen met een driehoekige borstelpartij erop.
Toegevoegd na 2 minuten:
http://thumbs.dreamstime.com/z/het-overzees-slikt-op-boei-27827065.jpg
Ik weet niet wanneer u op het Nuldernauw hebt gezeild. Waar het Nuldernauw begint is de breedte van het vaarwater tot aan de brug van Nijkerk minder dan één km breed. Misschien zijn er staken aangebracht om een uitstulping van de oever aan te geven, misschien een broedplaats afschermen, misschien gaat men kabels aanleggen of een moeras.
Beschouw een steekbaken in ieder geval niet als boei, maar houdt enkele tientallen meters afstand.
Op de foto van Dreanstime.Com kom ik later terug.
Alleen amateurs spreken van stuurboordboei of bakboordboei. In de scheepvaart spreekt men over: groene boei, rode boei, groene ton, rode ton enz. De NN51 is geen boei maar een ton en bevindt zich niet op het IJsselmeer.
Het gedeelte vanaf de Nijkerkersluis in Oostelijke richting heet Nijkerkernauw. De ton NN 51 ligt aan de oostelijke zijde van de Nijkerkersluis en is de laatste ton van de NN betonning.
Het Nuldernauw is er niet zo ver vandaan. Vanaf het Erkemederstrand moet je de ton kunnen zien liggen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.