Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hallo, weet iemand of je met een klein motorbootje van Amsterdam naar Utrecht stad kan varen ???

ik mag een bootje met motor lenen van een vriend van mij maar dat ding ligt in Amsterdam en we hebben geen trailer om hem naar Utrecht te brengen. De kans om deze zomer een bootje voor de deur te hebben liggen, wil ik niet afslaan maar vraag me af, of hem ophalen via het water, wel mogelijk is.

Vast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Voor het Amsterdam-Rijnkanaal heb je een behoorlijke boot nodig, en een behoorlijke vaarervaring. Met een klein bootje daar is zoiets als met een driewielertje op de snelweg gaan rijden.
Het is een vrachtvervoer-route, veel grote schepen met veel haast die een klein bootje voor de boeg niet eens kunnen zien.

Je kan een wat langere route nemen, maar wel veel leuker om te varen:
- over de Amstel naar Ouderkerk a/d Amstel
- links bij Ouder-Amstel naar Abcoudermeer
- door Abcoude heen, door Baambrugge, door Loenersloot
- Amsterdam-Rijnkanaal oversteken naar Nieuwersluis, daar rechts
- door Breukelen en Maarssen naar Utrecht

Op Google Maps in satellietview kan je mooi de route zien, en ook de leuke terrasjes langs het water waar je even kunt aanleggen om te eten en drinken.
Maak er een lekker dagje varen van, het is mooi weer;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe is dat mogelijk. Vanaf Amsterdam vaar je via het Amsterdam-rijn kanaal zo naar Utrecht. Dan de sluis door en je vaart zo door de binnenstad van Utrecht.

Vraag is wel wat dat voor bootje is, want de golven op het Amsterdam-rijn kanaal zijn groter dan je denkt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb zelf wel eens met een kleine motorkajuitboot op het Amsterdam-rijnkanaal gevaren, maar het zweet stond in mijn handen... (vanwege de hoge golven)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing