Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn buitenboordmotor wil niet meer in zijn vooruit, wat is er aan de hand? En wat kan ik hier tegen doen?

Ik heb een 15 pk johnson van bouwjaar 1991. Hij wil nog wel in zijn stationair en achteruit. Maar zodra ik de hendel naar voren duw waarmee hij in zijn vooruit gaat. Dan schiet hij weer terug. Hij wil dus nog wel in zijn vooruit maar dsn moet ik de hendel beethouden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
6.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De pen in je staartstuk is waarschijnlijk verschoven. Die moet je losschroeven en bijstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankuwel voor het snelle antwoord. Hoe kan ik deze losschroeven en bijstellen/waar bevindt zich dit onderdeel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de zijkant van je staart zit een rubberen dop. Die haal je weg. Dan zie een blokje met 2 pennetjes die moet je iets los draaien en verstellen. Goed kijken of je de goede kant op versteld. Dat zie door aan de hendel te draaien. ( voor en achteruit). Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Anders hoor ik het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk anders even op www.boats.net en zoek je type op.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding