Hoe kan het dat mijn boot veel langzamer gaat dan normaal?
Het gaat om een 9.9 johnson buitenboordmotor. Boot gaat normaal 35-40 en nu 25 kmh. Verder loopt de motor als normaal en start ook goed.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Boten. Vragen over auto's, brom- en snorfietsen, fietsen, motorfietsen, openbaar vervoer, post en pakketten, vliegtuigen en vrachtwagens en transport vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Het gaat om een 9.9 johnson buitenboordmotor. Boot gaat normaal 35-40 en nu 25 kmh. Verder loopt de motor als normaal en start ook goed.
Ik wil weten of het niet gehorig is, ik wil namelijk naar Engeland gaan met de nachtferry.
Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik naar Ameland wil, kan ik aan de kassa een ticket kopen, maar ook online (e-ticket en dan uitprinten). Alleen moet een e-ticket nog gecontroleerd worden? Want het lijkt me dat je dan alsnog in de rij moet staan net als bij het kopen aan de kassa.
Ik vroeg me af of Waternet echt boetes uit mag delen, of moeten ze daar echt de waterpolitie er voor bij halen?
Tijdens mijn jeugd kapseisde de Herald of Free Enterprise voor de kust van België. Daarbij kwamen 193 mensen om het leven. Een belangrijke oorzaak voor de ramp was dat het schip de haven was uitgevaren terwijl de boegdeur nog openstond.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Herald_of_Free_Enterprise voor een beschrijving, en het bovenste plaatje voor een foto van het gekapseisde veer.
Wanneer ik in Corralejo (Fuerteventura) kijk naar het binnenvaren en vertrekken van het veer naar Lanzarote, valt me op dat bij aankomst de boegklep al wordt opengedaan terwijl het schip nog op zee vaart, en dat bij vertrek het schip eerst de haven uitvaart en dat dan pas de boegklep wordt gesloten. Zie de onderste foto.
Nu heeft het veer tussen Fuerteventura en Lanzarote een tweede klep. De boegklep die op de foto alvast wordt geopend klapt omhoog; die tweede klep klapt omlaag, en dient dan als "rijplank" (hoe zeg je "loopplank voor auto's?) voor het in- en uitrijden van de auto's.
(Toen ik zelf met dat schip de overtocht maakte, moesten we al voordat we aan de overkant aankwamen in de auto gaan zitten. Tijdens het varen ging de boegklep open en konden we dus "fijn" naar buiten kijken. Ik kan iedereen verzekeren dat ik me niet bepaald prettig voelde bij dat uitzicht...)
Mijn vraag is nu:
Is die boegklep die al voor aankomst opengaat en pas na vertrek wordt gesloten, vergelijkbaar met de boegdeur van de Herald of Free Enterprise? Of is dit veer toch veilig vanwege die tweede klep?