Hallo. Ik heb een aanrijding gehad met mijn auto. Daarover lig ik momenteel in de clinch met de verzekering. Ik zou graag jullie mening erover horen.
Tegenpartij kwam (in een redelijk smalle straat; 30 km zone) uit een bocht en kwam op mijn weghelft om een geparkeerde auto in te halen. Ik had slecht zicht doordat de zon laag stond. In combinatie met de kleur van zijn auto zag ik hem niet aankomen en botsten we frontaal op elkaar. (ik reed circa 30, hij zo’n 20 a 25). In de bijlage heb ik de situatie ongeveer geschetst.
Het verhaal van de verzekering is nu dat we beiden schuld hebben. Hij reed op mijn weghelft, maar ik nam een risico door bij laaghangende zon (en daardoor slecht zicht) door te blijven rijden. Resultaat: Schade wordt 50-50 gedeeld. Op mij komt dit vreemd over. De tegenpartij reed op mijn weghelft en had uit kunnen wijken achter geparkeerde auto. Nu wordt mijn slecht zicht even zwaar aangerekend als zijn rijden op de verkeerde weghelft. Hebben jullie een idee of ik kans maak bij bezwaar. (ga het zoiezo doen). Liefst met wetsverwijzingen. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.