Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom blijft de moter van mijn volvo v70 hoog op toerental?

als het toerental boven de 2000 toeren komt dan duurt het langer voordat hij weer op de normale stationair waarde komt. hoe komt dit?

Toegevoegd na 3 minuten:
hij blijft als het ware hangen. komt hij van de 3500, zakt hij, blijft hangen rond 2500 en zakt dan langzaam terug.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Bij mij lag dat aan de stappenmotor. Met jouw omschrijving begon het daarna begon hij te langzaam stationair te draaien en slecht op te trekken.
Je kan natuurlijk ook even langs de dealer en je computer uit laten lezen daar staat vast een foutmelding in.
Als het je stappenmotor is kun je hem goed schoonnmaken maar uiteindelijk zul je hem moeten vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou inderdaad de stappenmotor kunnen zijn, die op een bepaalde plaats blijft hangen.
Ik heb het eens gehad met mijn Citroen Xantia. Nadat ik de stappenmotor had schoongemaakt was deze op een bepaald punt blijven hangen, met als gevolg een verhoogd toerental.
Ik denk dat het uitlezen met de computer niet veel zal uitmaken. Je kunt beter naar een autobedrijf gaan waar de monteurs naar je verhaal luisteren en een proefritje in je auto gaan maken. Zij hebben tenminste nog verstand van auto's en niet alleen verstand van computers.

Robert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing