Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb thuis een Cilinder liggen met een paar cijfertjes er op, wat betekenen ze?

op de eene kant staat de cijfers 161 en 06 , en op de andere kant staat alleen het nummer 70 en in het midden de merknaam General Motors. Ik heb geen verstand van auto's, en al helemaal niet van cilinders, kan iemand mij hier meer over vertellen?

Toegevoegd na 1 minuut:
hij ligt nu al een tijdje op mijn kamer, vandaar dat ik nieuwsgierig ben geraakt

Toegevoegd na 30 minuten:
jullie zien hoever mijn motorische kennis gaat, het is een zuiger xD

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t is een zuiger...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hetgeen jij toont is noch cilinder noch zuiger. Dit is de drijfstang. Deze zorgt voor de verbinding tussen je zuiger (die je bovenaan kan zien) en de de krukas. Het cijfer 161 geeft de afstand in mm. aan tussen het middelpunt van je zuigerpen (hart) en het middelpunt van de omvatting (hart) van de krukas. Het getal 70 geeft de diameter in mm van de krukas aan. En voor zover ik nog kan herinneren (maar niet zeker) zou 06 voor de dikte van de lagerschalen op de krukas kunnen staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hallo Glimworm,
Wat je in je handen hebt is geen cilinder, maar een zuiger met stang, dit hoort in een cilinder.
De cijfers die eropstaan zijn gewoon serienummers/productienummers , je kan via deze nummers wel achterhalen in welke motor(en) deze hoort.

Groeten Leonard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding