Auto verliest olie. Hoe kan dat?
Heb vorige week olie moeten bijvullen, omdat de boel redelijk droog begon te worden. Alles netjes bijgevuld en de peilstok gaf iets onder het maximum aan.
Nu ruik ik tijdens het rijden een smerige lucht in mijn auto en als ik bij een stoplicht moet wachten, komt er rook van onder de motorkap. Heb de motorkap open gemaakt en kom tot de conclusie dat alles onder de olie zit en door de warmte dus gaat roken. Waar kan die olie vandaan komen en hoe kan dit? Eigenlijk wil ik niet naar de garage omdat ik geen geld meer wil uitgeven aan deze auto, gezien er snel een nieuwe komt.
Hoop dat iemand er meer verstand van heeft als dat ik heb.
Toegevoegd na 2 dagen:
Het probleem is inmiddels verholpen door een collega op het werk, die er wel verstand van heeft. Volgens hem heb ik er te veel olie opgegooid en via de carterontluchting (waar jullie het al over hadden, heeft hij de nodige olie naar buiten gewerkt. Heb de boel schoon gemaakt, wat olie er uit en het lijkt er op dat alles weer normaal is. Bedankt allemaal voor de tips.
Laat het hem zien en hij geeft jou gratis advies .
Maar dat gebruik ik pas als laatste optie.
Als in de buurt van Enschede woont, kom dan maar gerust even bij me langs, ik en mijn vriend kijken graag even! P.b. voor het adres.
Bij de carburateur zit een klepje waar je mee gas kunt geven .
Iets hoger toerental laten draaien en dan goed kijken op het motorblok waar de olie vandaan komt .
En dan nog niks gevonden dan zou ik van de aanbieding van heid 78 gebruikmaken . woont ook dichtbij .
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.