Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke klassieke musclecar heeft de meeste PKs onder de motorkap?

-Een (standaard) productiemodel
-Jaren 60-70-80
-Niet naderhand opgevoerd o.i.d.

Ben erg benieuwd welke auto er uit gaat komen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dodge Charger?
(Dukes of Hazzard.)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Ha, die Daddy Rebel;

Ik neem aan dat we het dan over US-muclecars hebben het echte Detroit Heavy Metal. Dan houdt het zo'n beetje op in de vroege jaren zeventig, want daarna gingen de pk-cijfers door de verzwaarde emissie-eisen per jaar keihard omlaag. De sterkste Amerikaanse musclecar die in min of meer normale serieproductie is gebouwd is bij mijn weten de '69 Chevy Camaro ZL1. Deze was uitgerust met de zeer exclusieve aluminium versie van de bekende 427-motor. En hoewel die officieel voor 'maar' 430pk werd opgegeven bleken deze monsters in werkelijkheid goed voor meer dan 500pk. Best wel eng op de smalle duagonaalbandjes uit die dagen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de AC Cobra was ook geen slechte
er waren ook versies met ruim 400 pk

Toegevoegd na 5 minuten:
The new car was designed in cooperation with Ford in Detroit. A new chassis was built using 4" main chassis tubes (up from 3") and coil spring suspension all around. The new car also had wide fenders and a larger radiator opening. It was powered by the "side oiler" Ford 427 engine (7.0 L) rated at 425 bhp (317 kW), which provided a top speed of 164 mph (262 km/h) in the standard model and 485 bhp (362 kW) with a top speed of 185 mph (298 km/h) in the competition model. Cobra Mark III production began on 1 January 1965; two prototypes had been sent to the United States in October 1964. Cars were sent to the US as unpainted rolling chassis, and they were finished in Shelby's workshop. Although an impressive automobile, the car was a financial failure and did not sell well. In fact to save cost, most AC Cobra 427s were actually fitted with Ford's 428 in³ (7.0 L) engine, a long stroke, smaller bore, lower cost engine, intended for road use rather than racing. It seems that a total of 300 Mark III cars were sent to Shelby in the USA during the years 1965 and 1966, including the competition version. 27 small block narrow fender version which were referred to as the AC 289 were sold in Europe. Unfortunately, The MK III missed homologation for the 1965 racing season and was not raced by the Shelby team. However, it was raced successfully by many privateers and went on to win races all the way into the 70s. Interestingly, 31 unsold competition cars were detuned and made road worthy and called S/C for semi-competition. Today, these are the rarest and the most valuable models and can sell for in excess of 1.5 million dollars.[citation needed]
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een automotor heeft geen pk's maar maakt bewegingsenergie van de in brandstof opgeslagen chemische energie.
Als motoren maar zo uitgerust zijn dat ze onbeperkt benzine kunnen gebruiken, kan elke motor zoveel pk's leveren als je maar wilt.

Wellicht is het een goede vraag : Welke motor levert uit 1 liter benzine het meeste vermogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image