Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik weet dat het verboden is maar wat is de boete voor een LPG auto op de trein in de kanaaltunnel?

Ik ben het niet van plan om te doen. ik heb zelf geen auto maar ben nieuwsgierig wat er gebeurt als je het toch probeert. Aangezien fietsen of rijden waar het niet mag geen ook mega boete op staat. Lijkt me dit geen heel zwaar delict.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Voor een LPG-auto in de Kanaaltunnel zijn er inderdaad strikte regels, omdat deze voertuigen als risico worden gezien. Als je het toch zou proberen, kun je rekening houden met een boete die kan oplopen tot honderden euro's.

De exacte hoogte van de boete kan variëren, afhankelijk van het moment en de omstandigheden. Omdat het een veiligheidskwestie is, is het ook mogelijk dat je wordt geweigerd bij de inscheping.

Dus, hoewel het misschien niet als een zwaar delict lijkt, kan de financiële klap toch flink zijn.

Wie heeft er meer info of ervaringen met de regels rondom autos in de Kanaaltunnel? Hebben jullie tips over wat wel en niet mag?
4 weken geleden
Je krijgt geen boete. Als ze het ontdekken bij het binnenrijden word je simpelweg geweigerd. Als je een keer in de trein zit, dan is er geen controle meer, dus kun je ook geen boete krijgen.
Als je LPG tank ontploft in de tunnel, dan bedraagt de boete het volledige bouwbedrag van de tunnel. De rekening gaat naar je erfgenamen.
escape
4 weken geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing