Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan de aanleiding zijn voor « light bulb error » op dashbord als alle lampen correct werken?

Hallo

Ik heb een volkswagen Cafter van het jaar 2012. Deze gaf een « light bulb error » op het dashboard bij het aanschakelen van de standlichten.

Ik heb alle lampen na gegaan en 1 dimlicht en 1 nummerplaat licht moeten vervangen. De error bleef een dag weg, maar komt nu telkens weer terug als de standlichten (en/of normale lichten) aangaan. Ik heb alle lampen nagekeken, maar ze werken allemaal (ook de oranje reflectoren op de zijkant).

Enig idee wat dit kan zijn? Ik las online iets van « slecht massa » of corrosie, maar wilt dit zeggen dat ik alle lampen moet uithalen om hun connectors te controleren en schuren/kuisen waar er corrosie is en alle kabels moet na kijken?

Alvast bedankt.

Picture for question
een week geleden
in: Auto's
323
jc54
een week geleden
Er zou mogelijk een lamp met een verkeerd vermogen (wattage) gemonteerd kunnen zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is een foutje in het systeem. Ik rij ook een Crafter taxibus (2011) en die heeft hetzelfde. Elk jaar krijgt hij apk en een servicebeurt en dan is het lampje voor ongeveer 2 weken weg en daarna komt hij weer tevoorschijn.
Alle lampen werken perfect dus het is een valse melding.
Mijn bus is ook uit 2013 (heb het even nagekeken) en de foutmelding is vandaag plotseling weg.
Ik hou je op de hoogte!
N.B. het is een bus van Willemsen de Koning
De melding is er weer.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 14 november 2024 17:26: tekst
Plaatje bij antwoord
een week geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding