Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is BOVAG garantie overdraagbaar bij een verkochte auto?

Toelichting:
Vriend van mij heeft 4 maanden terug een auto gekocht met 12mnd bovag garantie.
Nu heeft hij een fiets ongeluk gehad en mag voorlopig niet meer rijden. Ik wil zijn auto overnemen, maar is de bovag garantie dan doorlopend op deze auto ongeacht de eigenaar of vervalt deze dan? Ik kan dit niet vinden in de voorwaarden...

2 dagen geleden
in: Auto's
272
jc54
2 dagen geleden
Garantie wordt gegeven op de auto, niet op de eigenaar. Wordt dus overgedragen.
TurfGraver
een dag geleden
Bovag garantie word wel gegeven op de auto maar is onderdeel van de aankoop tussen handelaar en koper.
Zou even bij de garage navragen
Inekez1
een dag geleden
BOVAG garantie is een verkopersgarantie. De verkoper mag zelf beslissen wat de voorwaarden zijn voor de garantie (binnen de bovag-normen) en dient dus in de verkoopvoorwaarden op te nemen of de garantie overdraagbaar is of niet. Deze voorwaarden kunnen per verkoper en zelfs per auto anders zijn en moet je dus zoeken in het koopcontract van de betreffende auto. Het is niet ongebruikelijk dat een verkopersgarantie alleen geldt tussen de verkoper en oorspronkelijke koper.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding