Stuur trekt naar rechts bij remmen en trilt bij 120+ snelheid, wat kan dit zijn?

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Onlangs nieuwe apk waarbij is vermeld dat er over een +/- half jaar nieuwe banden onder moeten. Voornamelijk het rechter voorwiel slijt aan de binnenkant wat af zo uit mijn hoofd. Nu viel mij op dat als ik rem tot stilstand het stuur lichtelijk naar rechts ging en dat ik bij de wat hogere snelheden het stuur lichtjes (niet hinderlijk) wat trilde. Kan dit komen door een slechte uitlijning of balanceren?

7 uur geleden
in: Auto's
Ritsuka
7 uur geleden
Klinkt als slecht uitgelijnd
Ritsuka
7 uur geleden
Of draagarm

Antwoorden (1)

De oorzaak van naar rechts trekken bij remmen, kan zijn dat links de remklauw niet goed gangbaar is. Dit kan er ook toe leiden dat de rem niet goed vrij komt, wat weer tot gevolg kan hebben dat er trillingen optreden bij hogere snelheden.
jc54
6 uur geleden