Rem en Pook Peugeot 107 zijn soms geblokkeerd, hoe verhelp ik dat?
Vanwege mijn spierziekte zet ik mijn Peugeot 107 altijd uit in de R-stand (ik heb een automaat) om ‘em in de rem te zetten. Een aantal keer heb ik het volgende gehad:
Wanneer ik mijn sleutel omdraai, doet het contact het. Vervolgens om de auto aan te zetten, wil ik de rem indrukken en de pook in neutraal zetten. Om de één of andere reden zitten de rem en de pook volledig vast, waardoor ik mijn Peugeot niet aan kan zetten.
Het gekste is dat dit na een kwartier/half uur weer weg is en de rem en pook het weer doen.
Ik heb mijn garage gebeld en die hebben geen idee wat het zou kunnen zijn en zeiden dat “ik zelf erachter zou moeten komen.”
Heeft iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen zijn?
Wegrijden na het zodanig parkeren gaat als volgt: zet de auto ‘aan’, trap de voetrem in, zet de bak (vanuit hetzij R hetzij E of M1) in Neutraal, en start de motor.
<>
1. Heeft de garage al GEKEKEN? Klinkt dan toch alsof de rem zelf niet meer in orde is, wellicht toch door langdurig verkeerd gebruik.
2. Al je de handrem niet kunt gebruiken, dan ben je strikt genomen niet meer in staat om deze auto normaal te bedienen. Dan mag je eigenlijk niet meer autorijden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.